Sposób na szybkie, skuteczne i bezbolesne pozbycie się żylaków | Klinika Genesis

04-11-2019

Żylaki to powszechny problem, który według statystyk dotyka nawet 50% dorosłej populacji, z czego większość stanowią kobiety. Przyczyną ich powstawania są najczęściej czynniki genetyczne – jeśli nasi przodkowie mieli problem z żylakami, należy zacząć profilaktykę jak najwcześniej. Powstawaniu żylaków sprzyjają także: siedzący tryb życia, otyłość, stojący charakter pracy, częste korzystanie z sauny i solarium oraz noszenie butów na wysokich obcasach.

Żylaki często traktuje się jako defekt kosmetyczny, jednak warto wiedzieć, że nieleczone mogą doprowadzić do poważnych powikłań, takich jak stany zapalne żył, owrzodzenie żylakowe, zakrzepica i zatory. Może dojść do bezpośredniego zagrożenia życia, dlatego nie wolno bagatelizować początkowych objawów i jak najszybciej skonsultować się z lekarzem flebologiem, który ustali optymalną ścieżkę leczenia.

Jak rozpoznać objawy?

Początkowych objawów żylaków nie widzimy, ale je czujemy. Pojawia się uczucie ciężkości nóg, występujące w szczególności wieczorem, a następnie delikatne bóle w okolicy kostek, obrzęk, a także uporczywe nocne skurcze łydek, które nie ustępują po uzupełnieniu braków magnezowych w organizmie. Z czasem można dostrzec niewielkie pajączki naczyniowe, czyli siatkę prześwitujących przez skórę, płytko położonych żyłek. Żyły coraz bardziej się poszerzają, robią się wypukłe, charakteryzuje je kręty przebieg. Może pojawić się swędzenie, obrzęki, ból, mrowienie czy pieczenie.

Bezbolesne leczenie żylaków – klejenie metodą VenaSeal

Jeszcze do niedawna leczenie żylaków oznaczało ingerencję chirurgiczną, wiążącą się z koniecznością operacyjnego usunięcia niewydolnej żyły. Dzisiaj mamy już do dyspozycji szeroki wachlarz nowoczesnych metod, które są niemal bezbolesne, szybkie i skuteczne. Jedną z najmniej inwazyjnych i bezpiecznych metod, po zastosowaniu której możliwy jest natychmiastowy powrót do codziennych obowiązków jest klejenie żył VenaSeal.

VenaSeal to nazwa nowatorskiej procedury wewnątrznaczyniowej wprowadzonej na rynek medyczny przez amerykańską firmę Sapheon. Z powodzeniem zastępuje ona klasyczną metodę chirurgicznego usuwania dużych poszerzeń żylnych na nogach. Cały zabieg trwa jedyne 20-30 minut i jest wykonywany w warunkach ambulatoryjnych pod kontrolą głowicy ultrasonograficznej wysokiej rozdzielczości. Nie wymaga stosowania dużego znieczulenia, ponieważ w przeciwieństwie do np. laseroterapii, czy radioablacji, przy klejeniu żył VenaSeal nie wykonuje się cięć na skórze. Dostęp do naczynia żylnego uzyskuje się przy pomocy cienkich koszulek naczyniowych. Klej wpuszczany jest bezboleśnie do żylakowato zmienionego naczynia.

Zalety metody VenaSeal

Zabieg klejenia żył metodą VenaSeal to idealna propozycja dla osób, które chcą pozbyć się żylaków bez poddawania się operacji chirurgicznej. Zabieg jest praktycznie bezbolesny – nie ma konieczności nacinania skóry, nie podaje się znieczulenia oraz nie występuje w nim efekt nagrzewania tkanek. Cechuje się wysoką skutecznością, nawet w przypadku dużych żylaków (o średnicy powyżej 12 mm), co daje mu istotną przewagę nad innymi nowoczesnymi metodami leczenia żylaków. Dobrze sprawdzi się u osób czynnych zawodowo, które nie chcą lub nie mogą pozwolić sobie na długoterminową rekonwalescencję – do codziennych obowiązków można wrócić jeszcze w dniu zabiegu! Metoda VenaSeal nie wymaga stosowania pończoch uciskowych, nie pozostawia siniaków i ryzyka przebarwień pozabiegowych.

Zabieg klejenia żył VenaSeal może być wykonywany o każdej porze roku, także w lecie. To świetna alternatywa dla pacjentów z istotną niewydolnością tętniczą, które nie mogą poddać się kompresjoterapii, u osób wrażliwych na ból oraz u osób otyłych z wysokimi wartościami BMI i z obrzękami limfatycznymi i tłuszczowymi, którym ciężko dobrać pończochy pozabiegowe.

Klejenie żył VenaSeal to najmniej inwazyjna metoda dla osób chcących uzyskać dobry efekt estetyczny i zredukować w bezbolesny sposób pozostałe objawy towarzyszące żylakom. Jest uniwersalna, odpowiednia dla wszystkich tych pacjentów, którzy z różnych powodów nie mogą zdecydować się na inne zabiegi usuwania żylaków.