Leczenie Owrzodzeń Kraków | Nowoczesne Metody | Klinika Genesis

Leczenie Owrzodzeń Kraków | Nowoczesne Metody | Klinika Genesis

Flebologia

Leczenie owrzodzeń kończyn dolnych oraz trudno gojących się ran.

W Klinice Genesis dysponujemy najnowocześniejszymi metodami leczenia owrzodzeń kończyn dolnych oraz trudno gojących się ran. Profesjonalny zespół złożony z flebologa i lekarza medycyny regeneracyjnej prowadzi innowacyjne leczenie dla pacjentów wymagających pomocy.

Zaawansowana niewydolność układu żylnego kończyn dolnych, prowadzi do powikłań zwanych owrzodzeniami podudzi. Mimo, że wyglądają jak rana, absolutnie nie są chorobą dermatologiczną i leczenie miejscowe za pomocą maści i kremów nie daje żadnego rezultatu. Rana w okolicy kostki, która nie goi się w ciągu co najmniej dwóch tygodni, powinna nas zaniepokoić. Zwłaszcza, gdy pojawią się dodatkowo objawy w postaci obrzęku czy bólu. Trzeba wtedy niezwłocznie udać się do lekarza, który ustali przyczynę takiego stanu rzeczy. Im wcześniej zostanie wdrożone leczenie, tym większa szansa na szybsze wygojenie.

Centrum Flebologii zajmuje się leczeniem tych dolegliwości. W zdecydowanej większości przypadków – stosując podejście flebologiczne – można osiągnąć bardzo zadowalające efekty. Istotą tego podejścia jest koncentracja na przyczynie tworzenia się ran. Działania zmierzające do poprawy krążenia żylnego dają bardzo dobre rezultaty.

Klinika Genesis
Jakie są metody leczenia owrzodzeń?

Do połowy lat osiemdziesiątych XX wieku owrzodzenia podudzi były uważane za chorobę nieuleczalną. Rozwój metod diagnostycznych i zabiegowych, a także pojawienie się nowoczesnych opatrunków pozwoliły nieść skuteczną pomoc. Leczenie żylnych owrzodzeń podudzi to leczenie zabiegowe, zamykanie za pomocą skleroterapii czy procedur endowaskularnych. Należy to wykonać jak najszybciej. Mówimy „należy jak najszybciej zamknąć kran”. To z chorych żył napływa do tkanek krew żylna, krew, która jest pozbawiona tlenu, z produktami odpadkowymi przemiany materii. Ta krew uszkadza coraz bardziej tkanki, otwierają się owrzodzenia.

Czasami pacjent nie chce poddać się zabiegowi, czasami istnieją inne przeciwwskazania do leczenia zabiegowego, wtedy leczeniem przyczynowym jest kompresjoterapia. Przez zewnętrzny ucisk likwidujemy nadciśnienie żylne, zalegająca krew żylna jest odprowadzana do serca, a napływająca krew tętnicza odżywia tkanki, rany zaczynają się goić. Edukacja pacjenta i jego rodziny oraz postępowanie zgodnie z zaleceniami pozwalają wyleczyć rany na wiele lat.

W Klinice Genesis do terapii owrzodzeń wykorzystywane są następujące metody: