Konsultacja Trychologiczna Kraków | Klinika Genesis

Konsultacja Trychologiczna Kraków | Klinika Genesis

Trychologia

Konsultacja trychologiczna

Pierwsza konsultacja trychologiczna jest niezwykle istotna, jeśli chodzi o postawienie właściwej diagnozy i obranie kierunku leczenia. W jej trakcie trycholog szczegółowo bada skórę głowy oraz przeprowadza z pacjentem wywiad, dotyczący stanu zdrowia, przebytych chorób, diety i pielęgnacji włosów. Po analizie wszystkich potencjalnych przyczyn występującego problemu, trycholog może skierować pacjenta na ewentualne badania kliniczne, takie jak badania hormonalne, deficytu białka, poziomu żelaza i witamin, diagnostykę infekcyjną, bądź biopsję skóry.

Konsultacja trychologiczna
Czego dowiem się podczas konsultacji trychologicznej?

Konsultacja często połączona jest z badaniem trychoskopowym. To bezinwazyjna, cyfrowa metoda oceny skóry głowy, łodygi włosów i ujść mieszków włosowych, przeprowadzana za pomocą specjalnej kamery, dającej nawet 1000-krotne powiększenie. Tak dokładne badanie umożliwia szczegółową ocenę stanu struktury włosów, mieszków włosowych, aktywność gruczołów łojowych, procent vellusnych i terminalnych włosów w różnych fazach oraz ich średnicę, gęstość i średnice włosów w różnych obszarach owłosionej części głowy. Trichoskop pozwala również na pomiar dynamiki wzrostu włosów na skórze owłosionej głowy oraz wykrycie pozbawionych pigmentu zminiaturyzowanych i ścieńczałych włosów, charakterystycznych dla łysienia androgenowego.

Jakie są wskazania do konsultacji trychologicznej i badania trychoskopowego?
  • łysienie
  • łuszczyca
  • łupież
  • łojotok