Skleroterapia guzków krwawnicowych | Proktologia | Zabiegi | Klinika Genesis

Skleroterapia guzków krwawnicowych

Proktologia

Skleroterapia guzków krwawnicowych

Hemoroidy, czyli guzki krwawnicowe, to dolegliwość często dokuczająca ludziom – określana jest nawet chorobą cywilizacyjną. Przyczyną ich powstawania jest brak aktywności fizycznej, długotrwała praca siedząca i nieodpowiednia dieta. Problem dokuczliwych guzków można rozwiązać w naszej klinice. Oferujemy małoinwazyjny zabieg skleroterapii guzków krawnicowych.

Skleroterapia hemoroidów nie wymaga długiej rekonwalescencji i pozwala na szybki powrót do codziennej aktywności. Metoda ta polega na podaniu środka obliterującego u podstawy guzka. Celowo wywołany stan zapalny w naczyniu prowadzi do obkurczenia guzka i w konsekwencji do jego zwłóknienia (marskości). Zabieg jest w pełni tolerowany przez pacjenta.

Pierwszym etapem leczenia jest konsultacja lekarska. Następnie wykonane zostaje badanie per rectum oraz usg, które pozwala na jednoznaczne określenie problemu. Sam zabieg skleroterapii nie wymaga znieczulenia ani nie powoduje silnego dyskomfortu. Bezpośrednio po wykonaniu zastrzyków, przez około 20-30 min, może pojawić się pieczenie, które związane jest z działanie sklerozantu. Zabieg może wymagać serii powtórzeń.

Metoda skleroterapii hemoroidów daje szczególnie dobre efekty u chorych z niewielkim zaawansowaniem choroby, u których główną dolegliwością są obfite krwawienia. W zdecydowanej większości przypadków przeprowadzenie zabiegu skleroterapii pozwala osiągnąć zadowalające rezultaty medyczne.
Jak przygotować się do zabiegu?
Zabieg skleroterapii hemoroidów nie wymaga specjalnego przygotowania, szczególnie nie powinno się wykonywać lewatywy przed leczeniem. Na 8 godzin przed zabiegiem należy zrezygnować ze spożywania pokarmów stałych a na 4 godziny przed również i płynów.
Jakie są wskazania do przeprowadzenia zabiegu?
  • uczucie niecałkowitego wypróżnienia
  • świąd i pieczenie okolicy odbytu
  • ból, podrażnienie, dyskomfort okolicy odbytu
  • stolec z jasnoczerwoną krwią