Usuwanie Kłykcin Kraków | Klinika Genesis

Usunięcie kłykcin kończystych

Proktologia

Zabieg usunięcia kłykcin kończystych

Kłykciny kończyste to brodawkowate zmiany w kolorze ciała, najczęściej wywołane przez określone typy wirusa brodawczaka (HPV) o niskim ryzyku onkogennym. Zmiany brodawkowate w chorobie tej najczęściej pojawiają się na zewnętrznych narządach płciowych lub w pobliżu odbytu u kobiet i u mężczyzn. Zazwyczaj nie wywołują pieczenia, swędzenia lub bólu. Wirusy HPV typu 6 i 11, które są przyczyną powstawania kłykcin kończystych, nie należą do wirusów wysokiego ryzyka onkologicznego, odpowiedzialnych za zachorowania na raka szyjki macicy. Zmiany te są prawie bezbolesne, bardzo szybko rosną i rozprzestrzeniają się, mogą tworzyć kalafiorowate skupienia. Występują częściej u mężczyzn niż u kobiet.

Usunięcie kłykcin kończystych
Jak wygląda zabieg? (krioterapia)

Najbardziej skuteczną i najszybszą metodą usuwania kłykcin jest krioterapia, czyli wymrażanie ciekłym azotem i elektrokoagulacja. Zabiegi takie wykonuje się w znieczuleniu miejscowym lub dożylnym, które wyłącza całkowicie dolegliwości bólowe. Pacjenci zaraz po zabiegu mogą wrócić do normalnego trybu życia.

Jak wygląda zabieg? (zabieg chirurgiczny)

W przypadku kłykcin o bardzo dużych rozmiarach, konieczne jest ich chirurgiczne, głębokie wycięcie wraz z pobraniem wycinka do weryfikacji histopatologicznej. W 90% przypadków wirusy HPV powodują nawroty choroby nawet po przeprowadzeniu skutecznego leczenia.